Utdelningar

MÅL
- Att så snart som "möjligt" få 30.000 kr i utdelningar per månad (genomsnitt över ett år)

Nedan är en plan jag satt ihop (tack Sparkalkylator) baserat på månatliga insättningar om 18.000 kr i månaden, direktavkastning på 6% och en årlig avkastning på 13% (ja, det är högt men så får det vara)

All utdelning återinvesteras såklart!











Som man ser bör jag nå mitt mål när jag är kring 44-45 år gammal. Det baserar sig på 18.000 kr i månaden som sparande men tex 2025 ser ut att landa på nästan 23.000 kr i månaden för insättningar. Räknar man med utdelningarna för 2025 är det över 27.000 kr i månaden. Det bör alltså gå snabbare än vad planen ovan säger och min magkänsla säger att det bör ske kring 43 år 2031.


Nedan är utdelningarna hittills. 
2025 bör landa på någonstans 48-50K vilket än så länge följer planen ovan. CHECK! (2026-01-03)
2026 bör förhoppningsvis landa på någonstans kring 70-75K. 
(2026-05-16 i nedan översikt för 2026 så räknas inte AkerBP och VårEnergi H2 utdelningar in vilket ät ca ytterligare 6K vilket bör bör resultera i ca 68K förutsatt att jag inte köper mer aktier under året vilket såklart kommer ske. Ser man till bilden ovan så följer det än så länge planen. Det som skulle kunna sätta stopp är att jag inte lyckas sätta av tillräckligt med sparpengar)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Maj-26 Sammanfattning

 Ännu en månad har gått och det är dags för ännu en sammanfattning över vad som skett!