MÅL
- Att så snart som "möjligt" få 30.000 kr i utdelningar per månad (genomsnitt över ett år)
Nedan är en plan jag satt ihop (tack Sparkalkylator) baserat på månatliga insättningar om 18.000 kr i månaden, direktavkastning på 6% och en årlig avkastning på 13% (ja, det är högt men så får det vara)
All utdelning återinvesteras såklart!
Nedan är utdelningarna hittills.
2025 bör landa på någonstans 48-50K vilket än så länge följer planen ovan. CHECK! (2026-01-03)
2026 bör förhoppningsvis landa på någonstans kring 70-75K.
(2026-05-16 i nedan översikt för 2026 så räknas inte AkerBP och VårEnergi H2 utdelningar in vilket ät ca ytterligare 6K vilket bör bör resultera i ca 68K förutsatt att jag inte köper mer aktier under året vilket såklart kommer ske. Ser man till bilden ovan så följer det än så länge planen. Det som skulle kunna sätta stopp är att jag inte lyckas sätta av tillräckligt med sparpengar)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar